Xaneth
uzytkownik
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Czw 16:00, 27 Wrz 2012 Temat postu: RAM disk i l2 w ramie |
|
|
UWAGA! Poniższy opis jest skierowany do osób, które mają dużą ilość ramu. Jeśli masz poniżej 8 Gb to nie stosuj poniższych porad.
Przed zabawą należy sprawdzić ile będą zajmować skompresowane katalogi: Animations, MAPS, StaticMeshes, system, SysTextures, Textures.
Jeśli sumaryczna ilość zajmowanego miejsca (należy brać pod wzgląd parametr "miejsce na dysku") przekracza ilość ramu jaką chcemy poświęcić to niestety nie uda nam się pobawić ram diskiem. Można próbować wgrywać mniejszą ilość katalogów lecz nie wiem jaki będzie to miało wpływ na wydajność. Pogorszyć na pewno nie pogorszy ale nie wiem czy cokolwiek przyspieszy.
Lien potestował trochę i wrzucenie samych katalogów Animiations, Textures daje już widoczne efekty.
Kompresję włącza się poprzez:
- Prawy klawisz myszy na katalogu -> właściwości -> Zaawansowane -> Kompresuj zawartość, aby zaoszczędzić miejsce na dysku.
Aby stworzyć sobie virtualny dysk twardy, który będzie trzymany w ramie należy zapoznać się z tym linkiem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przed zabawą należy zrobić sobie kopię L2 np w katalogu "backup".
Po utworzeniu dysku tworzymy na nim katalog skompresowany do którego będziemy kopiować katalogi z l2. Ja stworzyłem sobie taki prosty skrypt do odpalenia po restarcie
Kod: |
imdisk -a -s 10G -m G: -p "/fs:ntfs /q /y"
md G:\Lin2
compact /c /s G:\*
md G:\Lin2\Animations
md G:\Lin2\MAPS
md G:\Lin2\StaticMeshes
md G:\Lin2\system
md G:\Lin2\SysTextures
md G:\Lin2\Textures
xcopy "D:\backup\Lineage 2 allseron\Animations" G:\Lin2\Animations /a /s /e
xcopy "D:\backup\Lineage 2 allseron\MAPS" G:\Lin2\MAPS /a /s /e
xcopy "D:\backup\Lineage 2 allseron\StaticMeshes" G:\Lin2\StaticMeshes /a /s /e
xcopy "D:\backup\Lineage 2 allseron\system" G:\Lin2\system /a /s /e
xcopy "D:\backup\Lineage 2 allseron\SysTextures" G:\Lin2\SysTextures /a /s /e
xcopy "D:\backup\Lineage 2 allseron\Textures" G:\Lin2\Textures /a /s /e
|
Parametr "10G" określa wielkość dysku (osoby z 8 giga mogą zrobić np 4 czy 5 zależnie od potrzeb). Pamięć ram nie jest od razu zajmowana po utworzeniu dysku tylko w momencie gdy wrzucamy na niego pliki.
Należy w katalogu głownym L2 usunąć wymienione tu katalogi i stworzyć tam dowiązania symboliczne
Kod: | MKLINK /D "D:\gry\Lineage 2 allseron\Animations" G:\Lin2\Animations
MKLINK /D "D:\gry\Lineage 2 allseron\MAPS" G:\Lin2\MAPS
MKLINK /D "D:\gry\Lineage 2 allseron\StaticMeshes" G:\Lin2\StaticMeshes
MKLINK /D "D:\gry\Lineage 2 allseron\system" G:\Lin2\system
MKLINK /D "D:\gry\Lineage 2 allseron\SysTextures" G:\Lin2\SysTextures
MKLINK /D "D:\gry\Lineage 2 allseron\Textures" G:\Lin2\Textures |
Aktualizacje L2 wykonuję w katalogu backup a po zakończeniu katalogi, które nie są kopiowanie na RAM disk kopiuję do głównego katalogu gry.
Ostrzegam, że nie biorę odpowiedzialności za wszelkie szkody, które mogą powstać podczas używania powyższej metody
|
|